Sunday, February 21, 2010

garangnya cikgu...

selepas membaca komen dri rakan2 d facebook dlm entry sy yg ckap pasal sy yg garang.. teruk sangat ker cikgu yg garang ni.. ckgu xkan garang kalau pelajar dia x buat perangai.. sy dh masuk 3 kelas sebelum ni, memang sy x garang langsung dengan student..sy follow jer aper student ckap.. akibatnya.. paham2 jer la kan.. mereka dh x nak dengar ckap sy+ keja umah x buat+boleh buat loyar buruk dgan sy bila sy cuba marah..wlau bagaimanapun, sy x nafikan hubungan sy nagan student kelas tu agak rapat la sebb sy x penah marah dorang.. n oleh sebab itu sy xdpat n x mampu nak marah dorang bila dorang wat silap.. tp bila sy fikir balik, sy sepatutnya bertegas dengan dorang sejak mula2.. bayangkan dlm kelas 25 tu, x smpai separuh yg antar homework..
kebetulan, baru2 ni sy kena ngaja kelas lain slepas rombakan.. b4 ni sy selalu gak dengar cikgu yg mengajar kelas tu bising pasal segelintir student yg malas+kacau org+ x hormat cikgu dll.. tup..tup.. sy plak dapat kelas tu..cuak gak mula2.. cikgu2 pesan masuk kelas tu kena garang2 skit..
memang susah la nak garang, maklum lah cikgu praktikal jer..takut saham jatuh? huhu.. ada aku kisah kalau student x suka pun.. asalkan dorang dpat ilmu yg aku nk smpaikan, x ganggu kelas aku.. kan dah kuar pekataan aku.. bila aku masuk kelas tu, bayangkan aku terpacak kat depan..dorang bley jer buat hal masing2, macam aku ni tunggul jer kat depan.. at the end, terpaksa lah aku letuskan lava kemarahan aku ni.. volume suara pun dah se max yg mungkin.. tp tu pun ader jer 3-4 org yg x keluarkan buku pun..bley jer goyang kaki kat blakang.. mcam2 alasan dorang bg, x bwa buku la..lpas tu aku ckap la, xder buku tulis la dlm ketas dlu.. ikut hati nk jer seret dorang dok bersila kat lantai dpan kelas.. be continued..

No comments:

Post a Comment